by hans » 11 Apr 2010 14:49
Afgelopen week veel naar de nieuwe Erelli en Foucault/Erelli geluisterd. Verder Krista Detor (nog niet gekocht, dat bewaar ik maar voor vrijdag. a.s. want dan reis ik af naar haar concert in Drenthe) Patty Larkin, Nathan Holscher er nog maar weer eens bijgepakt, Melissa Greener een paar keer voorbij horen komen, Allison Moorer, Lynn Miles, en vooral ook Raina Rose. En natuurlijk Natalie Merchant, gisteravond zag ik haar voorbij komen op het Het Gesprek. Interview met JD. Kroeske en sessie gedurende Crossing Border vorig jaar. Heel erg mooi, wat mij erg aansprak was het volgende. JD vraagt "wat zijn de belangrijkste zinnen in..." Natalie spreekt haar antwoord niet uit maar zingt meteen zonder na te denken het belangrijkste couplet uit het gevraagde lied. We hebben per slot van rekening met een zangeres te maken. En wat voor een!
Oh ja, mijn vrouw zorgde voor de verrassing van de week. Ze nam gisteren Naked van Talking Heads mee in de auto. Uiteindelijk mijn favoriete Heads album. Erg leuk om weer eens te horen. En verder, toeval bestaat niet. Afgelopen week naar het Singer Museum in Laren geweest. We stappen naar binnen en horen meteen Für Elise van Arvo Pärt opstaan bij de tentoonstelling. Net gekocht de week daarvoor.