It is currently 07 Sep 2010 18:37
johnnysgarden.nl Johnny's Garden Forum

Overigens...

Waar hebben we deze week naar geluisterd...?

Waar hebben we deze week naar geluisterd...?

Postby Ed » 11 Apr 2010 11:01

Ik vind het altijd wel aardig om te lezen waar jullie zoal naar luisteren en dan vooral cd's of LP's uit het verleden die nog eens uit de kast worden getrokken.

Naast nieuw werk van onder meer Joe Bonamassa, Meg Hutchinson, José James, Dee Dee Bridgewater, The Soft Pack, Whispering Pines, Annie Dinerman en Kathryn Williams ook naar Sharon Jones & the Dap Kings (100 days, 100 nights) geluisterd en naar mijn cd van de week: "unconditionally guaranteed" van Captain Beefheart. Een heerlijke plaat met fraai gitaarwerk.
Attachments
Captain Beefheart.jpg
Captain Beefheart.jpg (23.74 KiB) Viewed 498 times
Ed

Re: Waar hebben we deze week naar geluisterd...?

Postby SMP » 11 Apr 2010 13:34

Stom genoeg ken ik deze Beefheart plaat niet. Ik heb deze week naar een aantal albums geluisterd, w.o. Larry Jon Wilson's Sojourner ... heb dat ding eindelijk te pakken. Daarnaast ook geluisterd naar de nieuwe Allez Soldaat, Carrie Rodriguez, Kim Richey, Kirk van Praag, Martha Tilston, Donna Ulisse ... en nog een paar oudere cd's zoals die van Bob Martin, Corin Raymond en Do Wrong Right.
SMP

Postby The Gardener » 11 Apr 2010 14:39

Zit, omdat ik druk studerende ben, in een fase dat ik relatief weinig luister. Wèl natuurlijk naar de enkele Leave Your Sleep, Otis Gibbs, Erelli & Foucault/Erelli en de oudere LJ Booth-platen die ik heb aangeschaft. Daarnaast Adam Carroll, Kris Drever en Sophie Hunger.
Grappig dat je Unconditionally Guaranteed noemt, ga ik nog eens draaien. Deze en Bluejeans & Moonbeams zijn voor zover ik weet altijd als uitermate slap beoordeeld, ook door the Captain himself trouwens.
The Gardener
Site Admin

Postby hans » 11 Apr 2010 14:49

Afgelopen week veel naar de nieuwe Erelli en Foucault/Erelli geluisterd. Verder Krista Detor (nog niet gekocht, dat bewaar ik maar voor vrijdag. a.s. want dan reis ik af naar haar concert in Drenthe) Patty Larkin, Nathan Holscher er nog maar weer eens bijgepakt, Melissa Greener een paar keer voorbij horen komen, Allison Moorer, Lynn Miles, en vooral ook Raina Rose. En natuurlijk Natalie Merchant, gisteravond zag ik haar voorbij komen op het Het Gesprek. Interview met JD. Kroeske en sessie gedurende Crossing Border vorig jaar. Heel erg mooi, wat mij erg aansprak was het volgende. JD vraagt "wat zijn de belangrijkste zinnen in..." Natalie spreekt haar antwoord niet uit maar zingt meteen zonder na te denken het belangrijkste couplet uit het gevraagde lied. We hebben per slot van rekening met een zangeres te maken. En wat voor een!
Oh ja, mijn vrouw zorgde voor de verrassing van de week. Ze nam gisteren Naked van Talking Heads mee in de auto. Uiteindelijk mijn favoriete Heads album. Erg leuk om weer eens te horen. En verder, toeval bestaat niet. Afgelopen week naar het Singer Museum in Laren geweest. We stappen naar binnen en horen meteen Für Elise van Arvo Pärt opstaan bij de tentoonstelling. Net gekocht de week daarvoor.
hans

Postby The Gardener » 11 Apr 2010 17:32

Für Elise? Bedoel je niet Für Alina?
The Gardener
Site Admin

Postby marco » 11 Apr 2010 18:48

Martin Sexton - Sugarcoating
John Grant - Queen of Denmark
Nathalie Merchant - Leave your sleep
MGMT - Congratulations
Harper Simon
marco

Postby hans » 11 Apr 2010 19:36

The Gardener wrote:Für Elise? Bedoel je niet Für Alina?

Inderdaad, ik bedoel Alina. Blijkbaar zit Beethoven behoorlijk in mijn onderbewustzijn verankerd.
Last edited by hans on 11 Apr 2010 19:46, edited 1 time in total.
hans

Postby SMP » 11 Apr 2010 19:41

Marco, Hoe bevalt die nieuwe Martin Sexton?
SMP

Postby Ed » 11 Apr 2010 19:57

The Gardener wrote:Grappig dat je Unconditionally Guaranteed noemt, ga ik nog eens draaien. Deze en Bluejeans & Moonbeams zijn voor zover ik weet altijd als uitermate slap beoordeeld, ook door the Captain himself trouwens.

Ja, dat laatste heb ik ook begrepen en ik ben ook geen Captain Beefheart kenner maar ik vind het een prima plaat. Ik heb deze en enkele andere Beefheart cd's (waaronder "Doc at the Radar Station" en "Live in London: Drury Lane '74") voor € 2 per stuk gekocht. "Unconditionally Guaranteed" is dan toch de cd die ik het meest heb beluisterd.
Ed

Postby The Gardener » 11 Apr 2010 21:38

Die live-cd (bootleg?) ken ik niet, maar 'Doc' vind ik dan toch echt wel veel spannender dan Unconditionally Guaranteed. Maar ja, misschien ben ik gewoon gehersenspoeld door al die negatieve reviews...
The Gardener
Site Admin

Next

Return to Overigens...